mandag, september 01, 2008

Sommerferien vår




Vi hadde en strålende ferie langs sørlandskysten! En av de vi traff på veien ser dere her. Ørjan ble veldig begeistret for denne smilende karen. Jeg for min del var litt misfornøyd med at han ikke kunne snakke, da jeg i alle år har hørt om "Den talende kamel" i Kardemomme by...og hadde gledet meg til å slå av en prat. Jeg kommer til å sende en skriftlig klage til dyreparken om dette!



Hotellet i Arendal kan anbefales, veldig bra sted med nydelig sjøutsikt!



I Risør var det trebåtfestival da vi passerte, så vi benyttet anledningen til å bli veldig interesserte i trebåter. Som man kan se, viser jeg et stort engasjement, men jeg har gjennomskuet at Ørjans interesse var heller kortvarig. Allerede da vi kom til Stavern et par dager senere, var plastbåter noe av det beste han visste, og hele båthavna måtte undersøkes, plastbåt for plastbåt...


Jeg var mer opptatt av svaberg enn plastbåter i Stavern :)



I løpet av vår reise besøkte vi Mandal, Kristiansand, Arendal,
Tvedestrand, Risør, Kragerø, Larvik, Tønsberg, Drammen (Marienlyst stadion), Moss og Fredrikstad.

Men hjem kjære hjem. Vi hadde oss noen deilige kveldsbad ved stupetårnet i Skeisvannet her hjemme før vi dro. For et fantastisk sommervær!

Ingen kommentarer: